O negativnim mislima

O negativnim mislima

Kada osjetite neku intenzivnu neugodnu emociju, npr. ljutnju ili tugu i/ili tjeskobu, zapitajte se „Što mi je sad prošlo kroz glavu?“, “Što sam to pomislio/la?“. Vrlo je važno osvijestiti te misli dok ste još u situaciji koja te emocije izaziva i dok su one snažne. Negativne automatske misli su često iskrivljene i/ili beskorisne, no vrlo često ih doživljavamo kao potpuno točne i ne pitamo se jesu li one zapravo istinite, posebice u situacijama koje su nam emocionalno važne te izazivaju snažne emocije,

Kada prepoznate takve misli, važno je da provjerite njihovu ispravnost i točnost pitanjima kao što su “koji su dokazi da je moja misao točna?” ili “kada bi misao bila točna, što je najgore što se može dogoditi?”, a nakon toga pronađete zamjensku prikladnu misao, koja će biti sveobuhvatnija, realističnija, točnija i korisnija. Na slici pogledajte neka od pitanja koja bi vam mogla koristiti pri istraživanju vlastitih negativnih automatskih misli. Ovaj zadatak nije jednostavan, ali ga vrijedi uvježbavati. Što više vježbate, to ćete biti uspješniji!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Kontaktirajte nas